Αγχιάλου 23 & Αμισού - Νέα Σμύρνη

ΔΕΚΑ TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

1. Το μπράβο δίνει δύναμη, η κριτική σκοτώνει: Το παιδί με δυσλεξία χρειάζεται αυτοπεποίθηση για να μάθει και να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες του. Επειδή έχει βιώσει την αποτυχία, βαθιά μέσα του πιστεύει ότι δεν είναι ικανό να μάθει. Οπότε εγκαταστήστε τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, δώστε την ευκαιρία να πετύχει, επαινέστε τις μικρές του επιτυχίες.
2. Μη ζητάτε από το παιδί με δυσλεξία να διαβάζει φωναχτά: Τα αναγνωστικά του λάθη το κάνουν να ντρέπεται.
3. Μην τιμωρείτε το παιδί με δυσλεξία επειδή ξεχνάει πράγματα: Ενισχύστε θετικές στρατηγικές για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, όπως να έχει ένα μέρος για να βάζει τα πράγματά του.
4. Μην αποκαλείτε τεμπέλη ένα παιδί με δυσλεξία: Οι μαθητές χρειάζεται να δουλεύουν πιο σκληρά για να παράγουν μικρότερο αποτέλεσμα. Δυσκολεύονται να παραμείνουν συγκεντρωμένοι όσο διαβάζουν, γράφουν ή ακούνε.
5. Να αναμένετε λιγότερη γραπτή εργασία: Οι μαθητές ενώ μπορεί να είναι εξαιρετικοί στον προφορικό λόγο, δυσκολεύονται να εκφράσουν τις ιδέες τους στο γραπτό λόγο. Επιτρέψτε τους να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για να διαβάσουν και να κατανοήσουν.
6. Γράψτε τις εργασίες που έχει για το σπίτι και κολλήστε τες στο βιβλίο του: Δείξτε του τα βήματα που πρέπει να γίνουν π.χ. Πρώτον κάνε εκείνο, δεύτερον κάνε αυτό κ.α.
7. Μην περιμένετε να αντιγράψει με επιτυχία από τον πίνακα ή από βιβλίο: Δώστε του μία φωτοτυπία και προτείνετε να υπογραμμίσει με μαρκαδόρους τις περιοχές που είναι πιο σημαντικές και σχεδιάστε και εικόνες για να αποτυπώσετε τα πιο σημαντικά σημεία.
8. Δεχτείτε εργασίες που έχει κάνει στον υπολογιστή: Για πολλούς μαθητές είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γράφουν. Οι επεξεργαστές κειμένου κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Επιτρέψτε τους να χρησιμοποιήσουν τον αυτόματο διορθωτή κειμένου που θα τους βοηθήσει στη γραμματική και τη στίξη και θα δώσει σε εσάς την ευκαιρία να δείτε την ποιότητα του περιεχομένου.
9. Συζητήστε για μια δραστηριότητα, ώστε να είστε σίγουροι ότι έγινε κατανοητή: Μετατρέψτε σε εικόνα ή συνδέστε τη με κάτι αστείο για να τη θυμούνται καλύτερα.
10. Δώστε την ευκαιρία να απαντούν προφορικά: Οι μαθητές πολλές φορές μπορούν να αποδείξουν ότι κατάλαβαν καλύτερα με μια προφορική απάντηση, ενώ δυσκολεύονται να θέσουν τις ίδιες σκέψεις γραπτά.

Οι οδηγίες αυτές είναι βασισμένες στις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με δυσλεξία σε σχέση με τους συμμαθητές τους στις σχολικές δεξιότητες της ανάγνωσης και της γραφής, της συγκέντρωσης, της οργάνωσης του χρόνου και της κατανόησης των γλωσσικών πληροφοριών.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας