Αγχιάλου 23 & Αμισού - Νέα Σμύρνη

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ;

Κάθε χρόνο έρχονται γονείς και με αγωνία μάς θέτουν το ερώτημα: «πότε πρέπει τα παιδιά μας να ξεκινήσουν την ξένη γλώσσα;» Για εμάς, η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή, αλλά και για τους γονείς, δικαιολογημένα, η απάντηση στο ερώτημα φαντάζει αρκετά δύσκολη. Οι γονείς φοβούνται ότι, επειδή το παιδί είναι στις πρώτες τάξεις του δημοτικού θα δυσκολευτεί, μπερδεύοντας τα ελληνικά με την ξένη γλώσσα, ενώ ταυτόχρονα θα κουράζεται πολύ και ενδεχομένως «δεν θα τα πάρει με καλό μάτι».

Αυτοί οι φόβοι, όσο κι αν είναι ανύπαρκτοι με τη δική μας εμπειρία και γνώση, είναι πάρα πολύ λογικοί, γι’ αυτό αξίζει να προσπαθήσουμε να τους απαντήσουμε με υπευθυνότητα.

Οι επιστήμονες ερευνητές που ασχολούνται με θέματα διδασκαλίας παρατηρούν ότι «η ικανότητα ενός παιδικού μυαλού να μαθαίνει είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του», ενώ τονίζουν ότι τα παιδιά μέχρι το 12ο έτος της ηλικίας τους αφομοιώνουν ιδιαίτερα εύκολα ξένες γλώσσες διότι αφενός ο εγκέφαλός τους δημιουργεί σχετικά εύκολα νευρώνες αφετέρου οι φωνητικές δυνατότητές τους είναι ανοιχτές σε κάθε νέο ήχο και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα. Το αποτέλεσμα είναι προφανές: Τα παιδιά που αρχίζουν από πολύ μικρά την ξένη γλώσσα απορροφούν γνώσεις σαν σφουγγάρι, ενώ αποκτούν τη σωστή προφορά.

Φυσικά, για να ισχύσουν αυτά που προαναφέραμε, πρέπει:
Η μέθοδος διδασκαλίας να διαθέτει το κατάλληλο διδακτικό υλικό που, αφενός μεν κερδίζει το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών και αφετέρου έχει το στοιχείο της εναλλαγής, διότι, ως γνωστόν, τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν μπορούν να συγκεντρωθούν για πολύ στο ίδιο αντικείμενο.

Η χρήση εποπτικών μέσων (διαδραστικοί πίνακες,e-books)τα οποία να είναι βασικά καθημερινά βοηθήματα στη διδασκαλία.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο για να εφαρμόσει συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας. Οι καθηγητές πάνω απ’ όλα έχουν την ευθύνη να ενθουσιάσουν το παιδί, να το κάνουν να αγαπήσει τη γλώσσα και ταυτόχρονα να του δώσουν γερές βάσεις για τη συνέχεια (αυτό, βέβαια, δεν γίνεται μόνο με ανάγνωση, ορθογραφία και παραδοσιακές ασκήσεις).